دانشگاه هنر اصفهان
انتصاب معاون پژوهش و فناوري وزارت علوم تحقيقات و فناوري
 
دكتر منصور غلامي وزير علوم، تحقيقات و فناوري روز دوشنبه در حكمي "دكتر مسعود برومند" را به سمت معاون پژوهش و فناوري وزارت علوم منصوب كرد.
 
 
به گزارش اداره كل روابط عمومي وزارت علوم، متن كامل اين حكم به شرح زير است:
جناب آقاي دكتر مسعود برومند
سلام عليكم،
با عنايت به تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالي در حوزه علم و فناوري به موجب اين حكم به سمت معاون پژوهش و فناوري منصوب مي شويد.
اجرايي كردن برنامه هاي ارائه شده به مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر افزايش فعاليت هاي شوراي عالي عتف، هدفمند كردن فعاليت هاي اعضاي هيات علمي و دانشجويان تحصيلات تكميلي، استفاده از توان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي، پژوهشي و فناوري در كمك به دستگاه هاي اجرايي براي رفع چالش هاي ملي، تقويت پارك هاي علم و فناوري و مراكز رشد براي توسعه واحدهاي فناور و شركت هاي دانش بنيان، حمايت و بهره گيري از ظرفيت انجمن هاي علمي در تصميم سازي هاي حوزه پژوهش و فناوري، اهتمام ويژه به پژوهش هاي علوم انساني و هنر، توسعه همكاري هاي بين المللي از طريق انجام برنامه هاي پژوهشي و فناوري مشترك و تعامل با همه نهادهاي فعال و دستگاه هاي مسئول در حوزه علم و فناوري از جمله اقدامات مورد انتظار است كه اميد مي رود با بهره گيري از ظرفيت هاي موجود در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي، پژوهشي و فناوري انجام پذيرد.
اميد است با استعانت از خداوند متعال و اتخاذ رويكرد توام با عقلانيت و اعتدال و با رعايت منشور اخلاقي دولت تدبير و اميد در انجام وظايف محوله موفق باشيد.
پيش از اين، دكتر وحيد احمدي مسئوليت معاونت پژوهش و فناوري وزير علوم را برعهده داشت.
وزير علوم در نامه جداگانه اي با استعفاي دكتر احمدي از معاونت پژوهش و فناوري وزارت علوم موافقت و از "زحمات بي شائبه" وي قدرداني كرد. وزير علوم همچنين در حكم ديگري دكتر احمدي را به سمت "مشاور وزير و رييس مركز تحقيقات سياست علمي كشور" منصوب كرد.
دكتر مسعود برومند متولد سال 1337 در شهرستان آبادان و فارغ التحصيل دوره دكتري مهندسي مكانيك (توربوماشين) از دانشگاه كرانفيلد در انگلستان است.
وي همچنين مدارك كارشناسي و كارشناسي ارشد خود را به ترتيب در رشته مهندسي مكانيك از دانشگاه مهندسي نفت آبادان و دانشكده مهندسي مكانيك دانشگاه بيرمنگام كسب كرده است. دكتر برومند هم اكنون دانشيار دانشكده مهندسي هوافضاي دانشگاه صنعتي اميركبير با تخصص توربوماشين و توربين گاز است.
وي تاكنون راهنمايي و مشاوره بيش از 60 رساله دكتري تخصصي و پايان نامه كارشناسي ارشد را برعهده داشته و حدود 40 مقاله علمي و پژوهشي در مجلات معتبر داخلي و بين‌المللي به چاپ رسانده است.
دكتر برومند افزون بر ارائه حدود 70 مقاله در همايش‌ها و كنفرانس‌هاي ملي و بين‌المللي، در انجمن‌هاي علمي مرتبط با رشته تحصيلي خود عضويت دارد.
انجمن مهندسي مكانيك ايران، دكتر برومند را به عنوان مهندس مكانيك برگزيده سال 1385 انتخاب و معرفي كرده است. وي همچنين از سال 1393 مدير مسئولي نشريه علمي و پژوهشي اميركبير را عهده دار بوده است.
فعاليت به عنوان مدير گروه، معاون آموزشي و رئيس دانشكده مهندسي هوافضاي دانشگاه اميركبير از جمله سوابق علمي و مديريتي وي به شمار مي رود. دكتر برومند همچنين عضو شوراي پژوهشي شركت ملي گاز ايران و عضو شوراي سرمايه گذاري صندوق نوآوري و شكوفايي بوده و پيش از اين نيز مسئوليت معاونت پژوهشي و فناوري دانشگاه صنعتي امير كبير را برعهده داشته است.
افزون بر اين، وي در دو دهه گذشته از تجربه اي طولاني و گرانسنگ در صنايع نفت و خودرو برخوردار بوده و به عنوان عضو هئيت مديره شركت ها و مدير پروژه هاي مختلف فعاليت كرده است.
دكتر برومند همچنين معاونت توسعه صنايع پيشرفته سازمان گسترش و نوسازي ايران (از سال 1380 تا 1384) در كارنامه خود دارد و در اين دوره نيز نقش مهمي در توسعه فناوري هاي مختلف داشته و اقدامات مهمي چون سرمايه گذاري در حوزه هايي چون بيوتكنولوژي، فناوري اطلاعات، مواد پيشرفته، صنعت هوايي و ميكروالكترونيك انجام داده است.
گفتني است، دكتر برومند در ميان اهالي صنعت كشور، چهره اي شناخته شده به شمار مي رود و تجربه موفق وي در اين حوزه از جمله ويژگي هاي برجسته اي است كه وزير علوم، تحقيقات و فناوري در انتخاب او به عنوان معاون پژوهش و فناوري وزارت علوم مدنظر قرار داده است.
اميد است كه اين تجربه موفق همراه با ويژگي ها و توانمندي هاي فردي و بهره گيري از ظرفيت هاي علمي موجود كشور در دانشگاه ها، موسسات پژوهشي و فناوري و تعامل با همه نهادهاي دخيل در حوزه علم و فناوري بتواند در كمك به حركت دانشگاه ها و مراكز پژوهش و فناوري كشور به سمت موسسات جامعه محور، خلاق و كارآفرين - كه حل مشكلات جامعه، محور اصلي فعاليت آنهاست – مثمر ثمر واقع شود.

تاریخ:
1396/08/24
تعداد بازدید:
623
كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به دانشگاه هنر اصفهان مي باشد.
Powered by DorsaPortal