معاونت پژوهش و فناوری
معاونت پژوهش و فناوری
بهره‌برداری از مرکز بین‌المللی اسلامی کیش در دهه فجر
بهره‌برداری از مرکز بین‌المللی اسلامی کیش در دهه فجر

به گزارش مدیرعامل منطقه آزاد کیش، ساخت مجموعه‌ای با عنوان «مرکز بین‌المللی اسلامی کیش» با بهره‌گیری از ظرفیت کارشناسان سطح بالای داخلی و خارجی و مطالعه طراحی مراکز اسلامی چندین کشور اروپایی، باهدف ارائه نمونه و نشان معماری اسلامی در منطقه آزاد کیش و با چشم‌انداز کاربرد چندین قرن، ساخته‌شده است، این مسجد دارای امکانات و امتیازات گوناگون جهت رفع معضل زیست مسلمانی در دنیای متجدد و متجلی عناصر هنر اسلامی در این منطقه می باشد.

آرایه‌های این مسجد، حجاری و گچ‌بری بوده و مسجد یکپارچه سفید و گل قرمز به کار برده شده در سازه، متعلق به اصفهان می باشد. در مبحث مواد و متریال، نوع اقلیم و تأثیر آن در حفاظت از سازه مورد توجه بسیار قرار گرفته، نما از بیرون کاملاً حجاری و از درون حجاری و گچ‌بری است. حجاری‌ها در اصفهان توسط گروه تخصصی آقای هادی کرباسی و آقای شمس و گچ‌بری‌ها به‌وسیله گروه استاد مطیفی‌فر انجام شده است.

بانی این مکان خیر و هنری، حاج‌آقا مشتاق مشتاقی، معمار آن مهندس محمد‌وحید صابری و طراح هنری و راهبر گروه هنری آن استاد جلیل جوکار، عضو هیئت‌علمی دانشگاه هنر اصفهان می باشد. این مرکز در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاونت پژوهشی دانشگاه هنر اصفهان ضمن قدرانی از ایشان و همت عالی گروه اجرایی، این رخداد را به جامعه دانشگاه هنر اصفهان تبریک می‌گوید.

دفتر کارآفرینی و ارتباط با جامعه

تاریخ:
1399/07/08
تعداد بازدید:
4385
منبع:
Powered by DorsaPortal