دانشکده هنر های تجسمی و کاربردی
معاون پژوهشی
دکتر نیلوفر ملک
* دکترای معماری _ استادیار،دانشکده معماری و شهرسازی
n.malek@aui.ac.ir
دکتری معماری _ دانشگاه شهید بهشتی تهران ______________ کارشناسی ارشد پیوسته معماری _ دانشگاه شهید بهشتی تهران
  • برگزاری جلسه تدوین مجموعه آثار «جشنواره جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی»
    هم اندیشی در خصوص پیش ملزومات چاپ و تدوین مجموعه آثار و مقالات ارسالی «جشنواره جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی» در قالب تدوین اولین دوسالانه مجموعه مقالات فرهنگی و هنری آن در رشته های عکاسی نقاشی گرافیک خوشنویسی و پژوهش های هنری، ، صبح روز سه شنبه یک اسفندماه با حضور اساتید و دبیران کارگروه های علمی و هنری کمیته مذکور در حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه هنر اصفهان برگزار شد
    1402/12/01
  • تجلیل از پژوهشگران و نوآوران برگزیده ملی و استانی حوزه هنر
    در مراسم بیست و چهارمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و نوآوران برگزیده کشور که با حضور وزیر علوم ، تحقیقات و فن‌آوری در روز سه شنبه 21 آذر در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، از برترین پژوهشگران و فناوران کشور تجلیل شد. در این مراسم و در بخش پژوهشگران برگزیده، جناب آقای دکتر محمود قلعه‌نویی پژوهشگر برگزیده حوزه هنر در کشور انتخاب شدند.
    1402/10/11
نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌های منطقه 6 کشور در دانشگاه یزد
 
نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه 6 کشور دوشنبه 27 شهریورماه با حضور معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه یزد برگزار شد. 
در این نشست، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه هنر اصفهان، دکترنیلوفر ملک به همراه مدیران معاونت در این نشست حضور داشتند.
 
معاون وزیر علوم در این نشست با تاکید بر اینکه نگاه ما به حوزه پژوهش و فناوری مناطق باید نگاه آمایشی باشد گفت: در نشست‌های مناطق ارائه موضوعات خاص منطقه و تجربیات ارزشمند دانشگاه‌ها بسیار حائز اهمیت است. تجربیات موفقی مثل اجرای طرح بورسیه صنعتی که متولی آن دانشگاه یزد بوده است و می‌توان اینگونه تجربیات را در زمینه حل مسائل، به کل کشور تسری داد. دکتر پیمان صالحی در ادامه سخنان خود به ارائه گزارشی از نمایه‌سازی نشریات علمی در پایگاه‌های معتبر بین‌المللی پرداخت و سازوکارهایی برای تسریع این امر ارائه کرد.وی تصریح کرد: در زمینه بودجه تامین تجهیزات آزمایشگاهی نیز اتفاقات خوبی رخ داده و به زودی به دانشگاه‌ها ابلاغ و اجرایی خواهد شد. دکتر صالحی با اشاره به تصویب آیین‌نامه اجرایی اعطای پژوهانه جامع وزارت علوم در تمامی هیات امناهای دانشگاه‌های کشور گفت: در بودجه تفصیلی سال 1403، در سازمان برنامه و بودجه، سهم پژوهش زیر 15 درصد مصوب نخواهد شد. با اجرایی شدن این آیین‌نامه در سال آینده، سهم پژوهانه دانشگاه‌ها دو تا سه برابر خواهد شد. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت بحث «پست داک» (پسادکترا)، از تجربه موفق این دوره در کشورهای توسعه یافته سخن گفت و افزود: پژوهش‌های دنیا حول محور پسادکترا می‌چرخد، به عبارتی 90 درصد پژوهش‌های دنیا در دست پسادکترا است. معاون وزیر علوم به راه‌اندازی سامانه پسادکترا تحقیقاتی کاربردی در وزارت علوم اشاره کرد و گفت: 4 نوع پست داک (پسادکترا)‌، بنیادی، طرح‌های ارتباط با صنعت، شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های صنعتی در این سامانه وجود دارد که به تصویب شورای عتف رسیده است.وی اظهار کرد: خبر خوش این است که پس از یک سال پیگیری‌های وزارت علوم اخیرا مقام معظم رهبری مقرر کردند تا سهمیه 500 امریه سربازی در دوره “پست داک” (پسادکترا) در نظر گرفته شود و این موضوع برای اولین بار در کشور اجرایی خواهد شد که این امر یک اتفاق خوب در جهت جذب و نگهداشت فارغ‌التحصیلان در راستای استفاده بهینه از ظرفیت جوانان است.دکتر صالحی در ادامه سخنان خود با اشاره به آیین‌نامه قانون پیشگیری و مقابله با تقلب تاکید کرد: معاونان پژوهش و فناوری موظف هستند این آیین‌نامه را جدی بگیرند و به اعضای هیات علمی در این زمینه آگاهی دهند.وی بر توسعه و تشکیل کارگروه‌های اخلاق در پژوهش در دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی به منظور پیشگیری و مقابله با تخلفات پژوهشی تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌ها باید برگزاری کارگروه‌های دانش‌افزایی را به طور جدی دنبال کنند.معاون پژوهشی وزارت علوم همچنین به دلایل سلب اعتبار مقالات علمی اشاره کرد و گفت: ریترکشن (سلب اعتبار از مقالات) به علت ناآگاهی به شیوه عمدی یا سهوی وجود دارد و اگر اطلاعاتی از آن نداشته باشیم با مشکل مواجه می شویم. اعضای هیات علمی باید در این زمینه آگاهی خود را افزایش دهند.
تاریخ:
1402/07/19
تعداد بازدید:
1107
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
معاونت پژوهشي دانشگاه هنر اصفهان
خيابان چهار باغ پائين، حد فاصل چهار راه تختي و ميدان شهدا، كوچه پرديس (شماره 31)، پلاك 17، معاونت پژوهشي دانشگاه هنر اصفهان
تلفن       :   34460755-34460328-34489755   (031
دورنگار :   34460909    (031
دانشگاه هنر اصفهان
كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به دانشگاه هنر اصفهان مي باشد.
ورود اعضا
Powered by DorsaPortal